OCCUPANCY USE AND RULES

HILLCREST COUNTRY CLUB #11

 

September 10, 2015

TO:  UNIT OWNERS/RESIDENTS

RE: Compliance with Occupancy Rules and Regulations

Dear Unit Owner:

In order to ensure the safety and security of our residents certain rules have been put in place regarding screening of guests and occupancy of units.  One of the benefits of buying into a condominium building is that all residents and prospective residents submit an application and are duly screened and approved by the Board.  This ensures that all occupants of a condominium building have been vetted for criminal and other background checks which provide peace-of-mind to all the other residents of the building.   If people are allowed to move into units or have extended visits without this screening process, it circumvents this process and poses a potential risk to all residents.

We would like to remind you of the rules and regulations regarding use and occupancy of units.  You may view the bylaws and rules and regulations in their entirety at Hillcrest 11 By-Laws and Condo Docs should you need further clarification:

* Notification to the Board is required seven (7) days prior to visitors arriving who will be staying with the owner for longer than seven (7) days.  The owner MUST be present during the stays of any guests other than immediate family members as designated in our by-laws.  However, the Board in either case must be notified prior to the visit along with the length of stay in writing.   No individual or guest can park, or leave their vehicles in our parking lot if the owner is not present in the unit such as out of town, etc.

* If any guests will be visiting longer than 15 days, the Board requires the guests to submit an application and have a background criminal check conducted at the cost of the guest or unit owner.

* Please remember, as per our by-laws any stay by a visitor or guest cannot exceed 29 days.

* During a lengthy absence the owner should notify the Board of their absence and anticipated return. This allows the Board to take action in an emergency.  Also, this provides the ability of the Board to notice and report any suspicious activity to the police during the owner’s absence.

* Legal occupancy of units: According to HUD 7465.1 Rev. 2 Chapter 5 a one bedroom unit cannot be legally occupied by more than two (2) individuals and a two-bedroom unit cannot be legally occupied by more than four (4) individuals (regardless of age).

We thank you in advance for your compliance with these important occupancy guidelines.

Sincerely,

AMS-FLA

For and on behalf of

Hillcrest Country Club #11

Condominium Association


 

Estimado propietario de la unidad: Con el fin de garantizar la seguridad y la seguridad de nuestros residentes ciertas reglas se han puesto en marcha en relación con la detección de personas y la ocupación de las unidades. Una de las ventajas de comprar en un edificio de condominios es que todos los residentes y futuros residentes presentan una solicitud y se encuentran debidamente examinados y aprobados por la Junta. Esto asegura que todos los ocupantes de un edificio de condominios han sido controlados para la verificación de antecedentes penales y otros que proporcionan la paz de la mente para el resto de los residentes del edificio. Si las personas se les permite moverse en unidades o han ampliado las visitas sin este proceso de selección, se evita este proceso y representa un riesgo potencial para todos los residentes. Nos gustaría recordarles las reglas y regulaciones relacionadas con el uso y la ocupación de las unidades. Usted puede ver los estatutos y las normas y reglamentos en su totalidad en Hillcrest 11 By-Laws and Condo Docs Si necesita más aclaraciones: • Notificación a la Junta se requiere siete (7) días antes de los visitantes que llegan que se alojarán con el propietario durante más de siete (7) días. El propietario debe estar presente durante las estancias de los huéspedes que no sean miembros de la familia inmediata según lo señalado en nuestros estatutos. Sin embargo, la Junta, en cualquier caso debe ser notificado antes de la visita junto con la duración de la estancia por escrito. Ningún individuo o invitado pueden aparcar, o dejar su vehículo en el estacionamiento si el propietario no está presente en la unidad como fuera de la ciudad, etc. • Si alguno de los huéspedes estarán visitando más de 15 días, la Junta requiere a los invitados a presentar una solicitud y tener una verificación de antecedentes penales realizado a costa del propietario de invitados o unidad. • Por favor, recuerde, de acuerdo con nuestros estatutos cualquier estancia por un visitante o invitado no puede exceder de 29 días. • Durante una larga ausencia, el propietario debe notificar a la Junta de su ausencia y el retorno esperado. Esto permite a la Junta que tome medidas en caso de emergencia. Además, esto proporciona la capacidad de la Junta a notar y reportar cualquier actividad sospechosa a la policía durante la ausencia del dueño. • Capacidad legal de unidades: Según HUD 7465.1 Rev. 2 Capítulo 5 una unidad de un dormitorio no puede ser legalmente ocupada por más de dos (2) personas y una unidad de dos dormitorios no puede ser legalmente ocupada por más de cuatro (4) personas ( independientemente de la edad). Le damos las gracias de antemano por su cumplimiento de estas directrices de ocupación importantes. Atentamente,